Η Φάτσα Του Φιξ Τώρα Φαίνεται

Κοίτα:

IMG_5202

Τις προάλλες αποκαλύφθηκε η ανακαινισμένη πρόσοψη του κτιρίου που θα στεγάσει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Βρίσκεται στη λεωφόρο Συγγρού και είναι ό,τι έχει απομείνει από το παλιό εργοστάσιο Φιξ. Το σπιτόσκυλο έβλεπε πάντα το κουφάρι του Φιξ ως το απόλυτο παράδειγμα του δόγματος "αν η αρχιτεκτονική είναι αρκετά παλιά, θεωρείται ωραία". Γιατί δεν του άρεσε ποτέ αυτό το γυμνό παραλληλόγραμμο κουτί. Τώρα μπορούμε να δούμε πώς θα μοιάζει η μια του πλευρά.

Και ούτε τώρα του αρέσει.
Δες περισσότερες φωτογραφίες (από εδώ) και σχημάτισε γνώμη, και ψήφισε:

IMG_5205

IMG_5208

IMG_5209

IMG_5211

IMG_5214

Σου αρέσει εσένα το νέο Φιξ;

Loading ... Loading ...

Διαφήμιση 300×250 Google

36 απαντήσεις στο “Η Φάτσα Του Φιξ Τώρα Φαίνεται”

  1. Ο/Η Baseo λέει:

    Σε ξέρουμε σπιτόσκυλο ότι γενικά δεν σου αρέσει η μοντέρνα αρχιτεκτονική. Εννοώ την πραγματικά μοντέρνα δηλαδή την τελείως λιτή και όχι το σπίτι στην Κύπρο της προηγούμενης ανάρτησής σου.

    Όλα τα κτήρια κουτιά είναι, και τα νεοκλασικά και τα μοντερνιστικά και όλα. Τα τελευταία όμως δεν έχουν στολίδια. Πριν καιρό ήθελες να σοβατίσουν το σπίτι του Μόραλη στην Αίγινα. Νομίζω ότι πρέπει να αρχίσεις να διαβάζεις και να εξοικειώνεσαι με την παλιά μοντέρνα αρχιτεκτονική γιατί είναι δύσκολη. Όπως όλες οι τέχνες, έτσι και η αρχιτεκτονική απαιτεί τριβή για να σου αρέσει: ακούς πρώτα ένα κομμάτι και δεν σου αρέσει, αλλά όταν το ξανακούσεις ξανά και ξανά και γίνει και σου αρέσει, ποτέ δεν θα ομολογήσεις ότι δεν είναι ωραίο.

  2. Ο/Η κατερινα λέει:

    δε ξετρελαινομαι αλλα μ αρεσει, μου κανει σκανδιναβια.

  3. Ο/Η alitovios λέει:

    Για κτίριο γραφείων είναι πολύ ωραίο. Για μουσείο σύγχρονης τέχνης είναι ένα έκτρωμα, ή για να το θέσω αλλιώς κάτι πολύ τετριμμένο.

    Βέβαια πάλι καλά να λέμε που έγινε κι αυτό. Είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει μουσείο για τη σύγχρονη τέχνη.

  4. Ο/Η Antonis λέει:

    Δεν υπάρχει καμία περίπτωση οι Σκανδιναβοί να έκαναν κτήριο στον 21ο αιώνα με τέτοια λεπτά παραθυράκια. Η μοντέρνα αρχιτεκτονική μπορεί να είναι λιτή και απλή αλλά δεν είναι αδιάφορη και μη-πρακτική. Ακόμα και ο μινιμαλισμός που διακατέχει το σκανδιναβικό design τις τελευταίες δεκαετίες ανήκει στην νοοτροπία Less is more, και όχι Less is less όπως είναι αυτό το κουτί από παπούτσια. (Πρέπει να κουράστηκαν πολύ στην μακέτα ε;)

  5. Ο/Η netslaveone λέει:

    Αλλο ενα αδιαφορο κτηριο. Προσωπικα, μιας και ειναι ενα απλο παραλληλογραμο κτηριο, θα ηθελα να δω να εχει μια ιδεα απο Mondrian ή κατι αναλογο. Τουλαχιστον δεν ειναι επιθετικο και αγχωτικο οπως το μουσειο της Ακροπολης

  6. Ο/Η To Spitoskylo λέει:

    Είστε λίγο μπουρδουκλωμένος.
    Η "παλιά μοντέρνα" αρχιτεκτονική που λέτε δεν είναι δύσκολη. Είναι πανεύκολη. Όλες οι αρχιτεκτονικές είναι πανεύκολες (για να τις κρίνεις, όχι για να τις φτιάχνεις). Από τη στιγμή που το χτίριο στέκεται όρθιο και δε μπάζει νερά, η υπόλοιπη κριτική έγκειται σε ένα μόνο πράγμα: Αν σ' αρέσει ή όχι.
    Κι ομορφιά δεν είναι συνάρτηση της παλαιότητας, ούτε του πλήθους των φτιασιδωμάτων.
    Τα ωραία πράγματα δε χρειάζεται να τα κοιτάς ή να τα ακούς χρόνια μέχρι να τα συνηθίσεις για να σου αρέσουν με το ζόρι. Είτε είναι ωραία, είτε δεν είναι. Κι αυτό είναι σε πολύ μεγάλο μέρος υποκειμενικό.
    Η δηθενιά του γυμνού τσιμέντου είναι κατά τη γνώμη του σπιτόσκυλου λιγότερο υποκειμενική και είναι και διαχρονική. Όσο παλιό κι αν είναι το τσιμέντο, εξίσου δήθεν παραμένει.
    Μπορείτε εσείς να βαυκαλίζεστε ότι σας αρέσουν κτίρια που στο σπιτόσκυλο μοιάζουν προχειρα και βιαστικά φτιαγμένα, ή τεμπέλικα ή πολύ απλά άσχημα, και να νομίζετε ότι αυτό σας κάνει διαβασμένο και και γνώστη και ελίτ. Έχετε τις ευχές του και τα θερμά του συγχαρητήρια. Αυτό δεν αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο εκείνο προσεγγίζει την αρχιτεκτονική ούτε στο ελάχιστο.

  7. Ο/Η Kostas Polichroniadis λέει:

    Κι αν είναι έτσι τότε όλοι όσοι σπουδάζουν αρχιτεκτονική γιατί τρώνε τα χρόνια τους στα θρανία και τα σχεδιαστήρια; Ναι είναι υποκειμενικό το αντικείμενο αλλά να μην ξεχνάμε και την ιστορία, να λογαριάζουμε τις προηγούμενες χρήσεις και κυρίως να εξετάζουμε και το κόστος ανακατασκευής... Δεν είναι όλα τόσο απλά, Έτσι;

    Είναι ματαίως εύκολο να λέμε "μας αρέσει" ή "δεν μας αρέσει" χωρίς κριτήριο...

  8. Ο/Η To Spitoskylo λέει:

    Το σπιτόσκυλο θέλει να ελπίζει ότι αυτοί που σπουδάζουν αρχιτεκτονική τη σπουδάζουν για να φτιάχνουν κτίρια και όχι για να τα κρίνουν, μια διάκριση την οποία την έκανε στο σχόλιό του σαφή. Δεν γνωρίζει αν υπάρχει πτυχίο κριτικής αρχιτεκτονικής και πόσα χρόνια είναι.
    Επίσης το αν κάτι είναι ωραίο ή όχι είναι ένα πράγμα, το αν έχει ελαφρυντικά για το ότι είναι όπως είναι είναι κάτι άλλο. Γιατί πρέπει το σπιτόσκυλο ή οι αναγνώστες του να ξέρουν πρώτα το μπάτζετ του αρχιτέκτονα πριν σχηματίσουν γνώμη για την πρόσοψη του κτιρίου που έφτιαξε; Δεν κρίνουν αν έκανε επαρκή δουλειά ή αν είναι καλός στη δουλειά του. Κρίνουν μόνο το αποτέλεσμα ως έχει, μόνο του. Και γιατί είναι μάταιο να λέμε "μας αρέσει" ή "δεν μας αρέσει"; Από πότε είναι μάταιη η γνώμη; Το μόνο κριτήριο που χρειάζεται είναι η προσωπική αισθητική του καθενός.
    Γενικά όλα όσα γράφετε είναι λάθος.

  9. Ο/Η Kostas Polichroniadis λέει:

    Επειδή το κρίνειν είναι εύκολο ως σπορ, καλό είναι να βασίζεται σε κριτήρια. Το κτίριο κρίνεται με άλλα κριτήρια από ότι ένα παπούτσι που είδες σε μια βιτρίνα. Ή από ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα αυτοκίνητο. Πολύ περισσότερο το "δημόσιο κτίριο' που δεν είναι δα και το σπίτι σου... Έτσι απλά!

    Θα ήθελα λοιπόν να μου πεις τα δικά σου κριτήρια...

    Διότι το γυμνό παραλληλόγραμμο κουτί δεν μπορούσε να μεταβληθεί καθόλου λόγω νομοθεσίας, η δε διατήρηση των όψεων ήταν ίσως αντικείμενο ιστορικής σημασίας και κληρονομιάς...

  10. Ο/Η mania manic λέει:

    Καταρχήν, ας μη μπερδεύουμε την μοντέρνα αρχιτεκτονική ή πιο σωστά, το "μοντέρνο κίνημα", το οποίο εμφανίστηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, με την σύγχρονη αρχιτεκτονική, την αρχιτεκτονική δηλαδή των τελευταίων χρόνων.
    Το συγκεκριμένο κτίριο πράγματι παραπέμπει στο "μοντέρνο κίνημα".
    Προσωπικά δεν μου αρέσει γιατί θεωρώ την αρχιτεκτονική του παρωχημένη για οποιοδήποτε σύγχρονο κτίριο, πόσο μάλλον για ένα "μουσείο σύγχρονης τέχνης".
    Κι επειδή το κρίνω από τη σκοπιά του ενεργού αρχιτέκτονα, πράγμα που σημαίνει ότι γνωρίζω τα προβλήματα που συνήθως έχουμε να αντιμετωπίσουμε, πιστεύω ότι πολύ συχνά πίσω από διάφορες δικαιολογίες (κόστος, δύσκολος πελάτης, κακό οικόπεδο), κρύβεται απλώς η ανεπάρκεια του αρχιτέκτονα.
    Όπως και να έχει, οτιδήποτε εκτίθεται θα δεχτεί και κριτική. Σίγουρα, με άλλο μάτι θα δει και θα κρίνει ο ειδικός (στην συγκεκριμένη περίπτωση ο αρχιτέκτονας) και με άλλο αυτός που δεν έχει σχέση με το επάγγελμα. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι συνήθως κτίζουμε για "μη ειδικούς".

  11. Ο/Η Νατάσα λέει:

    Συγγνώμη για την ασχετοσύνη μου, αλλά αυτό που παραθέτω στο link είναι τι είναι βρε παιδιά; Πρόκειται για παλαιότερο σχέδιο που εγκαταλείφθηκε; http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_12/07/2013_508959

  12. Ο/Η Thomas Grapsas λέει:

    metaxi mas mlkia megali einai eidika an lifthoun ipopsin ta fraga pou halasane (me to mati tou "mh eidikou" ston opoio kai apefthinete kata kirio logo...)

  13. Ο/Η Thomas Grapsas λέει:

    ...pou omws mono adiaforo den einai

  14. Ο/Η Thomas Grapsas λέει:

    wraio gia ktirio grafeivn ??? gia apothiki logistics , kai me to zori ...

  15. Ο/Η Thomas Grapsas λέει:

    gia na valeis heri se diatiriteo prepei na krivei tin akropoli...i mipws oute afto ftanei ???

  16. Ο/Η κατερινα λέει:

    ενταξει, δεκτη η γνωμη σου, απλα να πω πως το "μου κανει σκανδιναβια", σημαινει πως μου φερνει στο μυαλο, δεν υποστηριξα πως ειναι αυτουσιο σκανδιναβικο ντιζαϊν...

  17. Ο/Η Giannis Tolios λέει:

    Υπάρχει το μακεδονικό μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Θεσσαλονίκη.

  18. Ο/Η Alex λέει:

    Αγαπητέ/ή «Σπιτόσκυλο»

    Είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικός ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεις το θέμα

    Το κτίριο είναι κατ’αρχήν επώνυμο: Πρόκειται για ανακατασκευή ενός πολύ σημαντικού κτιρίου του αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτου ενός από τα μεγαλύτερα ταλέντα που πέρασαν ποτέ από την Ελλάδα. Ο Ζενέτος έχει εμπνεύσει γενιές Ελλήνων και Διεθνών αρχιτεκτόνων. Το κτίριο έχει πολύ σημαντική ιστορία και είναι εξίσου ενδιαφέρων ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάστηκε, καθώς και οι τεχνολογικές καινοτομίες που εμπεριέχει. Η μετατροπή του πρωτότυπου κτιρίου σε Μουσείο είναι ένα άλλο έργο που επίσης επιδέχεται κριτικής.

    Όχι δεν μπορείς να γράφεις δημόσια για την αρχιτεκτονική όπως και για οποιοδήποτε αντικείμενο χωρίς να είσαι γνώστης έστω και ορισμένων βασικών στοιχείων του αντικειμένου αυτού. Διότι έχεις ευθύνη γι’αυτά που γράφεις. Όχι δεν είναι και τόσο διαφορετικό το να κρίνεις την Αρχιτεκτονική από το να κάνεις Αρχιτεκτονική. Η τεκμηριωμένη κριτική συνδράμει στο να γίνονται καλύτερα κτίρια και αντίστροφα όταν μελετάς κτίρια είσαι υποχρεωμένος να τα κρίνεις και να τα βελτιώνεις συνεχώς. Η δική σου «κριτική» και το γκάλοπ σε τι συμβάλει ακριβώς;
    Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι ένα κτίριο είναι πολλά περισσότερα από μια
    όψη και ναι μεν μπορεί κανείς να έχει μια υποκειμενική άποψη, αλλά σε ένα άρθρο
    περιμένω να δώ τα επιχειρήματα που υποστηρίζουν την άποψη τα οποία προφανώς και δεν διαθέτεις. Ειδικά από
    κάποιον που βρίσκεται σε ένα χώρο που προωθεί την έγκυρη δημοσιογραφία, η στάση
    σου είναι απογοητευτική

    Θα πρέπει επίσης να γνωρίζεις, ότι για να διασωθεί το συγκεκριμένο κτίριο έγινε μεγάλος αγώνας πριν από περίπου δέκα χρόνια. Αυτοί που ήθελαν να το γκρεμίσουν κέρδισαν εν μέρει, κάνοντας μεγάλη προπαγάνδα στα ΜΜΕ με επιχειρήματα του τύπου «κουτί» «ερείπιο»κλπ. Χάρη όμως στους αγώνες αυτούς σώθηκε με μεγάλο κόπο ένα τμήμα του κτιρίου…. H «απλή» και «υποκειμενική» άποψη ότι «δεν σου αρέσει» σε τι ωφελεί ακριβώς;

  19. Ο/Η To Spitoskylo λέει:

    Είστε με τα καλά σας;
    Τα έχετε εντελώς χαμένα;
    Πρέπει το σπιτόσκυλο ή οι αναγνώστες του να σας ζητήσουν την άδεια ή να σπουδάσουν αρχιτεκτονική πρώτα για να κρίνουν αν μια πρόσοψη τους φαίνεται όμορφη ή άσχημη;
    Πρέπει να σπουδάσουν Καλών Τεχνών πρώτα για να αποφασίσουν αν τους αρέσει ένας πίνακας; Πρέπει να σπουδάσουν σύνθεση για να αποφασίσουν αν τους αρέσει ένα τραγούδι;
    Πάτε καλά;
    Ή μήπως μπερδεύετε το παραπάνω post με ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική κριτική και ανάλυση;
    Και τι σχέση έχει μια αισθητική άποψη με τη δημοσιογραφία;
    Και πώς μπορεί μια γνώμη να είναι "αντιδεοντολογική";
    Και από πού κι ως που το ότι ένας αρχιτέκτονας είναι διάσημος ή το ότι ένα κτίριο κινδύνευε να γκρεμιστεί σημαίνει ότι πρέπει σώνει και καλά να αρέσει σε όλους;
    Και πόσο ομφαλοσκόπος και self important πρέπει να είναι κάποιος για να πιστεύει ότι το αντικείμενο της δουλειάς του είναι υπεράνω αισθητικής κρίσης από οποιονδήποτε δεν έχει πτυχίο, ή από οποιονδήποτε γενικότερα;
    "Όχι δεν μπορείς να γράφεις δημόσια για την αρχιτεκτονική όπως και για οποιοδήποτε αντικείμενο χωρίς να είσαι γνώστης";
    Για συνέλθετε.

  20. Ο/Η archstud λέει:

    Είναι η πρόσοψη από την άλλη πλευρά, στην οδό Καλλιρόης.
    Αυτή που φαίνεται εδώ είναι η πρόσοψη από τη Συγγρού.

  21. Ο/Η To Spitoskylo λέει:

    Τα κριτήρια του σπιτόσκυλου και όσων ψηφίζουν στο συγκεκριμένο ποστ είναι προφανώς αυστηρά αισθητικά, αν είναι όμορφη η πρόσοψη ή όχι.
    Και βεβαίως μπορείς να κρίνεις ένα κτίριο ΑΚΡΙΒΩΣ όπως μπορείς να κρίνεις ένα παπούτσι ή ένα κινητό τηλέφωνο ή οποιοδήποτε αντικείμενο στη Γη. Και αισθητικά και πιο αναλυτικά, αν θες. Και στα παπούτσια υπάρχουν κι άλλα κριτήρια πέρα από την ομορφιά πολλά και σημαντικά, και στα κινητά τηλέφωνα, Εδώ μια απλή ερώτηση έγινε, αν είναι όμορφο ή όχι.

    Μια σημείωση, και με αφορμή και ένα άλλο παρόμοιου ύφους σχόλιο παρακάτω:

    Το σπιτόσκυλο ξέρει πάρα πολύ καλά ότι οι αρχιτέκτονες είναι άνθρωποι που πάσχουν από κρίση μεγαλομανίας συγκρίσιμη μόνο με των γιατρών. Γνωρίζει πολλούς και εκτιμά τους περισσότερους και κάποιους τους αγαπά ιδιαιτέρως, αλλά πιο ομφαλοσκόποι και επηρμένοι επαγγελματίες πιθανότατα δεν υπάρχουν, και τους το λέει σε κάθε ευκαιρία. Γελάνε και συνήθως συμφωνούν, οι πιο νορμάλ από αυτούς τουλάχιστον.

  22. Ο/Η bil λέει:

    Εμένα μου αρέσει πολύ. Μέσα στην οπτική ρύπανση της Αθήνας, η καθαρότητα και η τάξη που αποπνέει το κτήριο είναι όαση γαλήνης.

  23. Ο/Η vicky λέει:

    Επίσης υπάρχει και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, επίσης στη Θεσσαλονίκη.

  24. Ο/Η Stelakbeis λέει:

    Είναι θλιβεροί οι τύποι που γράφουν παρακάτω για το ποιός έχει δικαίωμα να κρίνει ή όχι ένα αρχιτεκτονικό έργο. Παρακάμπτοντας το γεγονός πως ένας δυο δεν ξέρανε καν εάν το site επιμελείται άρρεν ή θήλυ απλά δείχνει πόσο επιφανειακά προσεγγίζουν κάποιον για διάλογο. Γιατί για αυτό πρόκειται εδώ. Λοιπόν εάν μπούνε στον κόπο θα βλέπουν πως πρόκειται για σκύλο και όχι σκύλα ο οποίος μέσα από το δικό του πρίσμα, έστω, φέρνει σε επαφή το κοινό που του αναλογεί με την εφαρμοσμένη τέχνη της αρχιτεκτονικής. Το δεύτερο έχει να κάνει με αυτό ακριβώς. Πρόκειται για τέχνη μεν, εφαρμοσμένη δε. Το ίδιο ισχύει για την μόδα, την αυτοκίνηση, το βιομηχανικό design. Μπορώ να φανταστώ έναν Κιμούλη να εξεγήρεται, και το έχω δεί σε κείμενό του, σε κριτική για την παράσταση που ανεβάζει αλλά τον louboutin να φιμώσει αρθρογράφους σε περιοδικά μόδας πραγματικά μόνο να το ελπίζω μπορώ ώστε να γελάσει και ο κάθε πικραμένος. Στη δική σας περίπτωση δυστυχώς δεν μπορώ να γελάσω!
    Στο επόμενο σκαλοπάτι της κατηφόρας σας θα βλέπατε πως ο τρόπος προσέγγισης του αρθρογράφου σε όλο το site του είναι κωμικός-δηκτικός και όχι ακαδημαϊκός ώστε να χρησιμοποιείτε στόμφο. Γιατί έχει αποδέιξει σε άλλα post του πως μπορεί να απαντήσει ανάλογα, πράγμα που έπραξε.
    Η αντίδρασή σας είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να ασχοληθ´ω και με ένα παράδοξο του χώρου της τέχνης, εφαρμοσμένης ή μη. Σπάνια λοιπόν συναντά κανείς αρχιτέκτονες, σχεδιαστές, ηθοποιούς, συγγραφείς κτλ φασίστες. Συχνά όμως φασίζουσα νοοτροπία. Την οποία βλέπω στο σχόλιό σας. Κατά τα άλλα σας φαντάζομαι να κόπτεστε για τις ανάγκες του συνόλου σε προσωπικές σας συζητήσεις μέσα από μία σίγουρα

  25. Ο/Η Stelakbeis λέει:

    ....ολιστική προσέγγιση του υποκείμενου-πολίτη και των αναγκών του σε ένα δομημένο περιβάλλον (όχι ομόλογο προς θεού!).

    Τώρα να μιλήσω λίγο και για το κτήριο. Προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο η άποψη να διατηρούνται κτήρια του παρελθόντος εφ´όσον υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ανεξάρτητα απο το εάν κάποιος τα θεωρέι όμορφα ή όχι. Στη προκειμένη περίπτωση για μένα πληρούνται αρκετά κριτήρια. Αρχιτέκτονας με εγνωσμένη παραγωγή. Ανυπαρξία μεγάλων βιομηχανικών κατασκευών εντός του ιστορικού κέντρου. Αδυναμία παραγωγής τους στο κοντινό και μακρινό μέλλον πρωτίστως λόγω πολεοδομικών φραγμών και δευτερευόντως της ανυπαρξίας, θεωρητικής τουλάχιστον, βιομηχάνων που θα επ´ενδυαν σε αρχιτεκτόνημα και όχι σε box. Δημοκρατικό πολίτευμα που επιτρέπει να γίνει κάτι τέτοιο ενάντια ίσως στην αισθητική κάποιων (κάτι που βεβαίως εσάς που παλ´εψατε να διατηρηθεί κρατεί πρέπει να σας λέει ιδιάιτερα τώρα που εσείς αφαιρείτε σε άλλους το δικαίωμα στην ελεύθερη γνώμη ενώ κρύβεστε πίσω απο την αυθεντία σας για να το δικαιολογήσετε).

    Πείτε μου όμως αλήθεια. Φαντάζεστε την Tate gallery κρυμμένη πίσω από Yorkshire stone να θυμίζει αγγλική εξοχή με τις επαύλεις των λόρδων που μπορούν να κατέχουν τα έργα που εκτίθενται;

  26. Ο/Η Stelakbeis λέει:

    .......... Εμείς γιατί το ντύσαμε πέτρα Εκάλης; Για να ταιριάζει με την ελίτ; Που έιναι λοιπόν το βιομηχανικό αρχιτεκτόνημα που αγωνιστήκατε να διατηρήσετε; Και αφού 10 χρόνια πριν αγωνιστήκατε σήμερα τι πήρε το δικαίωμά σας στην επωνυμία; Το δικαίωμα στην ανωνυμία είναι μεγαλύτερο; Αλλη μια μεταφορά των Μεγάλων και Σπουδαίων στην ελληνική πραγματικότητα. Δημιουργώντας αντίλογο σε μια απλή έκφραση γνώμης από το σπιτόσκυλο βαυκαλίζεστε την έν ελλάδι αναβίωση των debate στο εξωτερικό για αντίστοιχα ζητήματα (βλ. Tate) μπερδεύοντας ως συνήθως τις .....βούρτσες. Εκ του αποτελέσματος άθλια σπατάλη δημοσίου χρήματος. Αν είναι να μην βλέπω το βιομηχανικό αριστούργημα παρά το κέλυφος που οραματίστηκε ένας άλλος αρχιτέκτονας (ούτε με ενδιαφέρει να μάθω ποιός) καλύτερα να το γκρεμίζαν. Θα έβγαινε τουλάχιστον ποιό φθηνό.

  27. Ο/Η Periklis λέει:

    Μια χαρά είναι.

  28. Ο/Η stathis λέει:

    Αυτό το σχόλιο με εκφράζει απόλυτα. Και οι εσωτερικοί χώροι φαίνονται καταπληκτικοί.

  29. Ο/Η teras λέει:

    Καλα η οψη της Συγγρου θυμιζει το κτιριο του παλαιου fix και αντε το καταπινεις ,και ικανοποιουνται και οι συμπαθουντες της ελληνικης μοντερνιας.Αυτο που ομως δεν καταπινεται ειναι η αρχοντοχωριατικη μαρμαροπετρινη προσοψη της Καλλιροης .Αυτο φιλοι μου θυμιζει fix ???Oτι περισσεψε απο το παλατι του Κανταφι και του Σανταμ το εβαλε ο αρχιτεκτονας η μαλλον εργολαβος.Προταση {στον βροντο } ...να μετακομισει η Εθνικη Ασφαλιστικη στο fix και να παει το μουσειο στο κτιριο του mpota που εχει ολα τα προσοντα για ΕΜΣΤ. Που να δεις και το αλλο τερας ..!! ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

  30. Ο/Η ππαπ λέει:

    Το σπιτόσκυλο έχει δείξει, αλλά και έχει επισημάνει στο info του σάιτ, πως τον ενδιαφέρουν οι αγγελίες, το "design" και το real estate. Θέλω να πω ότι το συγκεκριμένο σάιτ δεν είναι αρχιτεκτονικό. Προσωπικά, ως φοιτητή αρχιτεκτονικής, τέτοιου είδους κριτικές με νευριάζουν, όμως δεν υπάρχει νόημα να επιμείνουμε σε έναν διάλογο, ο οποίος γίνεται σε εντελώς διαφορετικές βάσεις. Αντίθετα με ότι πιστεύει το σπιτόσκυλο, ο αρχιτέκτονας δεν είναι πολιτικός μηχανικός. Ένας αρχιτέκτονας μπορεί να σχεδιάσει από ένα πιρούνι μέχρι μία ολόκληρη πόλη, μπορεί να γίνει ιστορικός, μπορεί να γίνει θεωρητικός, μπορεί να κρίνει.

  31. Ο/Η Stelakbeis λέει:

    Δέν μπορεί όμως να απαγορεύει να κρίνουν άλλοι, πέραν των ομοίων του, ομοίους. Αυτό δεν καταλάβατε. Και για να το καταλάβεις αυτό πρέπει να έχεις παιδεία και όχι απλά να πέρασες Πανελλαδικές!
    Κατά τα λοιπά καλές σπουδές.

  32. Ο/Η maripap49 λέει:

    Το καλό κιτς αρχίζει από πίσω.....που είναι και η κύρια είσοδος!!!!!!!!!!

  33. Ο/Η Slidedaddy λέει:

    Αν σου αρέσει λέει το ΦΙΞ. Ήταν επόμενο αυτό το θέμα να προκαλέσει flame wars, Οι Έλληνες έχουμε άποψη την οποία οφείλουν να ενστερνίζονται οι υπόλοιποι Έλληνες. Νομίζω εσκεμμένα το σπιτόσκυλο ρίχνει τροφή στα πιράνχας επιλέγοντας τέτοια θέματα...

    Απροπο η αρχιτεκτονική δεν είναι τέχνη. Αν ήταν τέχνη τότε οι κριτικοί της αρχιτεκτονικής θα ήταν εξίσου άχρηστοι με τους κριτικούς τέχνης - οι οποίοι σου εξηγούν πώς πρέπει να νιώσεις όταν βιώσεις την τέχνη.

    Ευτυχώς η αρχιτεκτονική έχει και πρακτικές και μηχανικές και κοινωνικές προεκτάσεις οπότε η κριτική της μπορεί να είναι και ουσιαστική πάνω σε όλες αυτές τις πτυχές. Το μου αρέσει γιατί εγώ ξέρω εσύ ξέρεις αυτός ξέρει δεν είναι κριτική, είναι σπατάλη χρόνου (και kBytes).

  34. Ο/Η Conqui λέει:

    Η ελληνική -μοντέρνα-αρχιτεκτονική at it's best από τον Τάκη Ζενέτο...
    H ανάπλαση ευτυχώς δεν άλλαξε την αρχική μορφή του κτιρίου
    Το μοντέρνο κίνημα ξανακατακτά την Ευρώπη. Σχεδόν ότι καινούριο χτίζεται στην Βόρεια Ευρώπη, έχει τέτοιες επιρροές-είτε είναι μονο- είτε πολυκατοικία είτε κτίριο γραφείων και υπηρεσιών. Είναι συγκλονιστική αυτή η λιτότητα της μορφής...

  35. Ο/Η archmarc λέει:

    Η όψη αυτή είναι ακριβώς αυτή που είχε σχεδιάσει και κατασκευάσει (τότε) ο Ζενέτος. (Μείον το κομμάτι του κτηρίου που πετσοκόψανε)

  36. Ο/Η Panos λέει:

    Περίμενε 1 χρόνο και θα δεις πως θα έχει γίνει η καθαρή ανοικτόχρωμη πρόσοψη, από την ατμοσφαιρική ρύπανση της Αθήνας!!!