Τέχνη: Όλα Για Την Κορνίζα
Η αγαπημένη σου Βαρώνη σου λέει όσα ήθελες να ξέρεις (και ντρεπόσουν να ρωτήσεις) για το θέμα της κορνίζας. Τρία ειν' τα ερωτήματα:
Μπορούμε να κρεμάσουμε ένα έργο τέχνης χωρίς να το κορνιζάρουμε; Σαφέστατα και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αρκεί τα τελειώματα του έργου να είναι σε καλή κατάσταση (πάντα για λόγους αισθητικής – εάν δε σας πειράζει προχωράτε ανεξαρτήτως). Το κορνιζάρισμα είναι και θέμα γούστου. Τα περισσότερα έργα αναδεικνύονται μέσα από μία επιτυχημένη επιλογή κορνίζας (φυσικά ισχύει και το αντίθετο) αλλά υπάρχουν και έργα που είναι από μόνα τους πολύ δυνατά. Αξιολογήστε σε ποια κατηγορία ανήκει το έργο σας και κινηθείτε ανάλογα.
Εκτός από το γεγονός ότι ενισχύουν το οπτικό αποτέλεσμα, οι κορνίζες παρέχουν στο έργο δομική υποστήριξη και γενικότερη προστασία από το περιβάλλον. Σε γενικές γραμμές βέβαια, άπαξ και μπουν στον τοίχο, τα έργα είναι μάλλον ασφαλή– πρόκειται δηλαδή τελικά για απόφαση κυρίως αισθητικής φύσης (εξαιρούνται φυσικά τα έργα σε οποιασδήποτε μορφής χαρτί – στην περίπτωση τους το κορνιζάρισμα είναι απλά απαραίτητο). Η κορνίζα δίνει πιο επίσημη εμφάνιση στον πίνακα και προσδιορίζει τα όρια του.Μπορεί να είναι μινιμαλιστική ή περίτεχνη. Ανάλογα με το εφέ που θέλουμε να επιτύχουμε και φυσικά ανάλογα με το ευρύτερο διακοσμητικό πλάνο του σπιτιού. Καλό είναι να ταιριάζει με τον χώρο αλλά να φροντίστε να ταιριάζει περισσότερο με το ίδιο το έργο. Μπορεί πάντα να μετακομίσετε – το έργο όμως θα παραμείνει. Αποφύγετε επίσης υπερβολικά εντυπωσιακές και πληθωρικές κορνίζες που μειώνουν τη δύναμη του έργου. Αυτές μπορείτε να τις κρατήσετε εάν τυχαίνει να έχετε ένα έργο που δεν κάνει αρκετά ισχυρή δήλωση από μόνο του.
Και σε τι διαστάσεις;
Η αναλογία διαστάσεων έργου / κορνίζας παρεμβαίνει στην τελική εμφάνιση του. Τα μικρά έργα δείχνουν πολύ εντυπωσιακά αν τα βάλετε σε μεγάλες κορνίζες. Ενισχύεται η σημαντικότητα τους και επιπλέoν, από πρακτικής άποψης, μία μεγάλη κορνίζα δίνει σε ένα μικρό έργο τη δυνατότητα να καλύψει μεγαλύτερο κομμάτι τοίχου. Θυμηθείτε όμως και το εξής: όσο αυξάνεται η αντίστροφη αναλογία, τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος να μετατραπεί το έργο σε αντικείμενο τέχνης. Για τα μεγάλα έργα ισχύει ο κανόνας του less is more.
Και από υλικά τι γίνεται;
Όσον αφορά τα υλικά, το ξύλο είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή. Οι μεταλλικές κορνίζες είναι πολύ ωραίες για φωτογραφίες και παντός τύπου αλλά σε γενικές γραμμές δεν πηγαίνουν με τους πίνακες. Η ποικιλία στις ξύλινες κορνίζες είναι τεράστια – σίγουρα θα βρείτε κάτι που να σας καλύπτει. Αυτό ισχύει για τις αποχρώσεις, τα μεγέθη και φυσικά για τις τιμές. Απλά και κλασσικά είναι πάντα μία σίγουρη επιλογή. Δεν είναι πολύ καλή ιδέα να ταιριάξετε τα χρώματα της κορνίζας με αυτά του έργου. Μπορεί να ακούγεται ενδιαφέρον το να βάλετε κόκκινη κορνίζα σε ένα έργο με κόκκινα στοιχεία αλλά έτσι θα μειώσετε σημαντικά τη δυναμική του. Θυμόμαστε πάντα ότι το έργο είναι ο πρωταγωνιστής. Εξαίρεση φυσικά αποτελούν τα έργα που είναι μαύρα και άσπρα. Σε αυτή την περίπτωση τα αντίστοιχα χρώματα σε κορνίζα είναι εξαιρετική επιλογή.
Τέλος, να έχετε υπ’ όψη ότι ένα καλό κορνιζάρισμα καμιά φορά ενδέχεται να ξεπεράσει σε κόστος το ίδιο το έργο!
Σας φιλώ
Βαρώνη Κας Μπάνκς